6 dagar kvar:

Tiden går, det är bara sex dagar kvar.

Det känns pirrigt. Ikväll har jag haft det sista hårda passet på SATS. Det blev 5 km cykling, 10 minuter trappmaskin, 3 minuter stakning med hantlar, 7 minuter roddmaskin, 40 situps, 40 tåhävningar och 23 minuter jogging. Det kändes bra. Ännu bättre hade det känts om jag kunnat vara på skidorna.

NU blir det fokus på det mentala resten av veckan. Det gäller att programmera in positiva bilder av loppet i skallen. Att få hjärnan att inse att det här är en baggis, och du är i kanonform. Jag vet att starten är jobbig, jag vet att det är några backar upp till Risberg och Oxberg. Men sedan är det en härlig utförslöpa efter Mångsbodarna. Sedan är det lite knixigt sista milen. Där finns det några korta springbackar.

Nu ska jag dricka mycket, stryka skjorta och se en bra film!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0