Apropå Melodifestivalen

Jag tror att det var år 2001 som Melodifestivalen gjordes om och fick fyra deltävlingar och final i Globen. Då tyckte jag det var nyskapande och roligt. 

I år påminner hela cirkusen kring melodifestivalen mera om kocken som haft en succéresturang i många år. Gästerna har vallfärdat till hans ställe för att äta hans goda maträtter. Det har gjort kocken livrädd för att ändra sitt recept och något i hans resturang. För det ska vara några storartade ballader, en eller ett par hårdrockslåtar, några ABBA-schlagers, några Beatles-doftande schlagers, lite dansband och några latinolåtar. Så skall det vara och så skall det alltid vara. Nej, Christer Björkman, nu är det dags att ändra Schlager-receptet! Det smakar exakt likadant varje år och jag börjar faktiskt tröttna på smaken. Och då är jag ändå en Schlager-älskare. Vad tycker ni?

Ikväll tror jag på Agnes och Malena till Globen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0