Lördag

Så skönt det var att sova ut imorse. Men oj vad jag har drömt konstigt inatt.  Jag har drömt att allt bara gick fortare och fortare. Jag var som en studsboll som bara studsade hit och dit. När jag vaknade pustade jag först ut och sedan tänkte jag att det är nog dags att lugna ner tempot i mitt liv. Det är viktigt att lyssna på vad drömmarna och det omedvetna försöker säga till en.

Idag blir det en lugn och skön dag. Ikväll ska jag kolla på Melodisfestivalen och imorgonbitti, blir det en av årets höjdpunkter - Vasaloppet. Det är extra roligt att se det när jag precis försökt åka loppet. Mora lever upp under vasaloppsveckan. Alla skolor har stängt  - eleverna är på sportlov. Nästan alla ställer upp och hjälper till. Det är en fantastisk stämning i Mora och jag rekommenderar er att uppleva Vasaloppet någon gång!! Det är bland det svenskast vi har!!

Sverige sista februari 2009

Malmö


Stockholm

Säfsen, Dalarna

Sälen

Vasaloppsstarten

Funasdalen

Hamra

Åre

Riksgränsen

Visst är det härlig vinterlördag i Sverige.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0