Säljdagen 2009

Idag har jag varit på Oscarsteatern i Stockholm. Där arrangerades en heldag för säljare och folk som vill bli inspirerade. Jag har lyssnat på 7 fantastiska föreläsare och det var länge sedan jag skrattade så mycket. PG Wettsjö och Jörgen Ooms var otroligt inspirerande. Och gudarna ska veta att jag behövde det. Mellan skrattattackerna har jag dessutom fått med mig mycket matnyttigt som jag kommer ha nytta av i mitt dagliga arbete.

I grund och botten har jag dåligt självförtroende. Det jobbar jag med, men det åker upp och ner. Just nu är det lite ner av olika skäl. Jag märker dock en stor skillnad mot mina tidigare downperioder. Det är att jag är mycket mera konstruktiv och försöker att göra något konkret för att ändra på saker och ting. Jag är mera aktiv och verkligen lärt mig att den enda personen som kan ändra på livet är du själv.  Jag märker att jag ältar mindre och försöker se mina goda egenskaper och fokusera på dem. Jag är en bra rådgivare, jag är bra på att odla kundrelationer. Dessutom är jag bra på att se och bry mig om mina kunder. Däremot är jag lite tankspridd och en urusel administratör. Handen på hjärtat skulle du hellre vilja vara en fantastisk administratör men en medioker rådgivare? Det viktigaste är att man känner till både sina goda och bra sidor och jobbar på att förbättra sig. Jag tänker också på att det bara är jag som kan ta ansvar för mitt resultat och det som hänt har hänt. Upp igen och gå vidare. Det är lite som att krocka. Det känns för jävligt. Man är arg och ledsen. Men det går aldrig att göra ogjort. Framtiden kan man dock ändra på.

Till sist här var programmet för Säljdagen!! Som sagt det var riktigt kul och Sofia Wistam gav tillställning glamour.

 Agenda


08.55 - 09.05 Sofia Wistam hälsar alla välkomna
09.05 - 10.00 PG Wettsjö - Vad gör de säljare som lyckas bäst
10.00 - 10.45 Barbro Fällman - Säljande presentationer
10.45 - 11.10 Kaffe
11.10 - 11.55 Joakim Bengtson - Så blir du och ditt företag en kundmagnet
11.55 - 12.05 Utdelning av Guld Q - sälj- och servicepris
12.05 - 13.00 Lunch
13.00 - 13.45 Paal Evjenth - Du får ingenting om du kommer tvåa
13.45 - 14.30 Annika R Malmberg - Konsten att sälja med framgång
14.30 - 14.55 Kaffe
14.55 - 15.40 Bengt Geijrot - Sälj mer till fler
15.40 - 16.30 Jörgen Oom - Skapa din egen högkonjunktur



Nu skall jag iväg på styrelsemöte i min BRF!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0