God morgon...

Ja, idag är det en grå söndag, en morgon som gjord för att ligga kvar i sängen och läsa. Det är en av veckans höjdpunkter att unna sig lyxen att ligga kvar i sängen och läsa. I dagens SVD var det ett långt reportage om USA och maktskiftet. Det skall bli spännande att följa Barack Obama som USAs president. Lika impopulär som Geoge Bush var på slutet ja lika populär är Obama. Apropå Bush, jag undrar hur det känns att efter - trots allt under åtta år nog ändå försökt att göra sitt bästa - nu få höra att en enig världspress och analytiker hävda att man varit en katastrof som president, att det mesta gått fel. Det känns nog tungt.  Jag tycker att ett av Bush största misstag var att han inte utnyttjade världens enighet och sammanhållning mot terrorismen efter elfte september 2001. Just då var världen väldigt proamerikansk. Istället har hans politik splittrat världen än mer. Men, Obama har enorma förväntningar på sig. 

Jag gillar att läsa biografier. Just nu läser jag en bok om en av åttio- och nittiotalets stora svenska företagsledare. Han heter Hans Werthen och var chef för Eletrolux. Boken är skriven av Carl Uggla och heter - "På annandagen säljs det inte några julgranar". Dessutom läser jag Obamas egen bok - Min far hade en dröm.
I helgen har jag också fått en idé som jag i veckan skall skicka till en av mina gamla kollegor.


Nu skall jag äta en sen frukost, ha en underbar Söndag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0