Mitt humör är inte det bästa

just idag....

Det är kanske är det att jag haft för mycket att göra innan jul och att själva julen var lite stressig. Nyåret i fjällen blev heller inte riktigt den avkoppling och uppladdning inför Vasaloppets öppna spår som jag hoppats på eftersom jag kände mig lite hängig. Det är också lite tungt att arbeta igen och inte ha något direkt att se fram emot. Mitt liv känns kort sagt lite ena handa och tomt! Men jag har alltid varit en humörsmänniska. Jag är van vid att mitt humör har höga toppar och djupa dalar.  Det bästa för att höja humöret brukar vara att träna och se ett avsnitt Vänner - och tränat på SATS har jag redan gjort så nu återstår bara Vänner.

Förresten oj så skönt att det är fredag. Nästa vecka börjar vårterminen på arbetet på riktigt allvar. Jag skall se till att få en bra start på arbetet. Jag skall försöka att under någon vecka fundera på vad jag tänker och säger till mig själv. Fråga dig själv sedan - Genom att tänka precis den här tanken, hjälper du dig själv eller stjälper du dig själv genom att tänka så just i det ögonblicket?? Fundera också på om tanken är sann eller om det är en gammal tankebana som du alltid spelat upp för dig själv, att den kommer av gammal vana. I så fall kan du ändra på den?? Behöver du tänka så?? Kan du tänka annorlunda?? Behövs det så skriv gärna av dig dessa tankar. I bloggen eller på ett mer privat sätt. Kolla sedan om det hjälper dig att bli gladare.  

Sov gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0