Innan år 2008 läggs till handlingarna...

Ja,det var ett mellanår. I alla fall arbetsmässigt, där det var ett tugnt år. De finansiella marknaderna hade sitt sämsta år sedan trettiotalsdepressionen. Bara det säger en del. Mitt eget privatliv kunde också varit mer händelsrikt. Men min ensamhet är ändå i mångt och mycket självvald. Kommer det ändras under år 2009?

Men, vad var riktigt kul under år 2008?

* På påskdagen besteg jag Storvigeln 1562 meter över havet. På morgonen var det klart och över 20 grader kallt. Jag glömmer aldrig känslan det var att stå på toppen och se ut över Norge och Sverige. Det var bokstavligen förra årets höjdpunkt.

* En av sommarens absolut vackraste dagar tillbringade jag på Kinnekulle, Jag badade i Vänern och njöt  verkligen!!
Kolla den här bilden!!

* En annan höjdpunkt var Söndagen den 2 November då jag lyckades genomföra New York Marathon på 5 timmar och elva minuter. Jag är stolt över den medaljen. Så härefteråt har jag också insett att jag hade en otrolig tur med vädret.

* Midsommar firades i Hamra. Det var en upplevelse att se alla årstidernas växlingar i fjällvärlden.   

* I September döptes min yngsta brorsdotter K. Det var  kul att få uppleva ett amerikanskt dop.

* Semestern firades med två underbara veckor i Hamra. Jag vandrade, cyklade, spelade golf, läste och tittade på mycket film. Kort sagt jag laddade batterierna.

* Årets mest besökta site - för mig - var nog YouTube. Oj så mycket roligt det finns där.

* En musikalisk höjdpunkt var konserten med Bruce Springsteen på Ullevi. Det var en fantastisk kväll!! En annan höjdar-konsert var Ulf Lundell på Cirkus.

* En av årets bästa skivor var Omaha med Ulf Lundell. Den gillade till och mned min kollega som annars sågar Lundell.

* Två av årets bästa filmer var Woody Allens VickyChristina och Mamma Mia. Jag har redan sett den fyra gånger och upptäcker alltid något nytt!  Min äldsta brorsdotter E gillar också Mamma Mia. På flyget hem förra veckan såg hon den två gånger och hemma har hon bara den här veckan sett den två gånger. Men först efter det att Brorsan kollat in den för att kolla om den var barnvänlig, hahaha.

Ja, det var lite om vad som hände 2008. Men sist i kväll vill jag gratulera bloggen. Som sagt idag fyller den ett år!! Grattis!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0