Tisdag 27-1 2009

Just nu är livet lite tungt. Jag känner att jag har ingen stubintråd alls- för minsta sak som går mig emot blir oerhört jobbig och tar mycket energi. Det kan ha och göra med att jag sover dåligt just nu. Det i sin tur beror nog på att jag har för många surdegar, både privat och på arbetet, som tar energi från mig. Dag efter dag går utan att jag får dem gjorda. Imorgon ska jag se till att få dem gjorda!! Lova mig det!  Jag känner att jag grubblar mycket just nu. Att det tar mycket energi från det som är väsentligt. Att jag fokuserar fel och är tankspridd. Jag är så bra på att läsa mig själv. Jag känner igen alla signalerna, alla känslorna. På något sätt hamnar jag där ändå? Varför gör jag det? Jag önskade att livet inte var så kravfullt - att det var mer lustfullt. Det är hemskt att säga - men jag är glad över att jag inte har egna barn. För jag vet inte om jag skulle vilja låta dem växa upp i det här hårda, kalla och tuffa Sverige.
 
Samtidigt är jag oerhört imponerad av min bror som ger sina döttrar så fantastiskt mycket kärlek. Men gudarna ska veta att han får fantastiskt mycket tillbaka .

Vädret i Stockholm tar mycket energi också. Det är grått och slaskigt. Och det är inte mitt favoritväder. Vad har jag gjort idag? Förutom att arbeta?? På kvällen hade vi styrelsemöte i konstföreningen och jag har efter mycket funderande beslutat mig för att avgå vid årsstämman. Det är dags att lämna över till någon som är mer engagerad. Dessutom har jag hela tiden känt att mina kunskaper om konst är ganska begränsade. Men jag har haft fyra trevliga år - det har varit roligt att få inblick i en annan värld. 

Nu ska jag lägga mig på soffan, lyssna på Springsteens nya platta - Working on a dream. Men jag har i alla fall två saker att se fram emot - konserten med Ulf Lundell i Globen den 21 mars och konserterna med Bruce i juni. Så roligt.    

PS. Hmmmmm, mycket gnäll idag -  men jag försöker alltid vara ärlig i bloggen. Just nu mår jag inte hundra. Men det kan svänga fort. En gods natt sömn och allt känns lättare. DS

PS2  Den här låten gör mig alltid glad!! DS2


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0