Vägen mot Mora - Öppet spår.

Jag har precis kommit hem från Harsagården. Det är ett vandrarhem som ligger i Hälsingland. Noga räknat arton kilometer sydväst om Järvsö. Jo, det är där som Lill-babs kommer ifrån. Harsa ligger på cirka 400 meters höjd och är väldigt snösäkert. Harsa är ovanligt, för man satsar inte alls på utförsåkning, utan strävar på vintern efter att vara ett mecka för längdåkare. I omgivningarna finns det 80 km skidsår för klassisk stil samt 20 km för Skating. Byn består av ett vandrarhem, en camping samt några stugor. Det är ett perfekt ställe att ladda på för vasaloppsåkare. I fredags åkte jag 13 km, i lördags blev det 31 km och imorse 10,5 km till. Favoritspåret är Lätta milen! På grund av ett ymmigt snöfall idag åkte vi hem lite tidigare. Annars hade det kanske blivit några km till.

Hur känns det då inför Öppet spår?? Hmmmm, det är idag bara 29 dagar kvar... Jag har fått ihop knappa 13 mil på snö. Mitt mål är att få ihop minst 20 mil innan jag står på startfältet vid Bergaby. Men konditionen känns bra - den skall jag framför altt underhålla under de fyra veckor som återstår. När det gäller själva skidåkningen skall jag tänka på tekniken uppför. Där förlorar jag tid. Sedan behöver jag bli starkare i stakningen. Mer uthållig. Jag ska också kolla lite på ett tidschema. För mitt mål är tiden i mål ska börja med siffran åtta, det vill säga under nio timmar. I så fall blir det nytt personbästa. Imorgon skall jag göra ett träningsschema inför loppet. Det börjar närma sig!!  

Harsagården, där jag bodde i helgen!

Tack för en trevlig helg, P!!
Grattis till VM-guldet Sveriges bandylandslag!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0