För några år sedan...

var jag på Kungliga Tennishallen och lyssnade på livscoachen Antony Robbins. Jag har läst några av hans böcker . Awaken the giant within och Din gränslösa styrka. Båda dessa gav mig lite inspiration och bra råd.

Av en tillfällighet såg jag i tidningen att han skulle hålla ett seminarium på Kungliga tennishallen. Det var en grå regnig november dag så det var en ansträngning att bara gå utanför dörren. Jag gick dit med ganska låga förväntningar. För en amerikan som talar för en svensk publik om personlig utveckling. Hur spännande kan det bli? Seminariet skulle dessutom hålla på i 5 timmar. Väl i hallen fick jag dessutom höra att det var helt utan paus! Då funderade jag på om jag inte hade någotroligare sätt att tilllbringa en söndageftermiddag på? Första halvtimmen stod Mr Robbins mest och pratade om ditt och datt, helt utan struktur tyckte jag. Helt plötsligt sade han att så här brukar ett vanligt seminarium gå till, men inte mina!!  Sedan kommenderade han dryga 2.000 personer att resa sig och började köra lite gymnastik med oss. Sedan var jag med om något som jag aldrig varit i närheten av. Han fick oss att hoppa, klappa händerna, sjunga, jubla, skratta, skrika Yes, stampa i golvet, knyta näven och allmänt bete oss som vi vore tokiga. Jag har aldrig varit med om sådan publikkontakt. Det var i samma klass som Bruce Springsteen, det var helt obeskrivligt. Men det var också otäckt. För han kunde få oss till vad som helst kändes det som.

Här är ett kort smakprov:

Inspiration:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0