Lördag 2009-07-11

Det är redan mitten på juli är det. Vart har det här året tagit vägen?

Det är lite halv mulet här i Sollentuna. Just nu hjälper jag mamma med Melodikrysset. Idag är det ganska svårt. Annars så funderar jag lite över vad jag ska göra resten av sommaren. Till helgen åker jag nog till vårt landställe i Otterbäcken. Det ska bli skönt. Veckan efter är det Ulf Lundell på Skansen. Sedan funderar jag på Ledin veckan efter det. Det vore kul att se U2 eller Madonna. Men ekonomin sätter nog stopp för det.

Jag har varit lite dålig med att sätta upp mål under våren. Nu är det dags för ett nytt försök. Så vad ska jag göra under juli, augusti och September?

* Skapa ordning och reda på mitt skrivbord på arbetet. Rensa och städa.
* Göra dito hemma, rensa i mina garderober och bland mina böcker.
* Att börja göra saker och ting direkt, inte skjuta på saker och ting. Det är jag expert på,
* Läsa en engelsk och en svensk bok per månad.
* Gå på bio en gång per månad
* Besöka en konsert
* Börja träna igen, det har varit dåligt med den varan under några veckor. Målet är Stockholms halvmara. Den går av stapeln den tolfte september.
* Försöka tillbringa lite mindre tid framför datorn - i alla fall hemma.
* Bestiga Anafjället eller Storvigeln
* Göra en utflykt i Stockholms skärgård.
* Cykla vid Göta Kanal.
* Fotografera solnedgången från Skinnarviksberget.
* Tänka på vad jag äter.
* Spela golf ett par gånger.
* Göra ett träningschema inför Öppet Spår 2010.
* Njuta av Bruce Springsteen-konserten den 30 september i New Jersey.

Vad ser jag fram emot?

* Några härliga dagar vid Vänerns strand
* En härlig vecka i Hamrafjället i Augusti.
* Se Ulf Lundell på Skansen
* Umgås med min bror och hans familj i slutet på September
* Bruce Springsteen på Giants Stadium
* Att ta vara på sommaren i en av världens bästa sommarstäder - Stockholm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0