Lördag...

Ja, det har varit en intressant vecka. Det har stormat kring min arbetsgivare. Att kommunicera är oerhört svårt.  Det är svårt att verkligen sätta sig in i hur andra människor tänker, ser på mitt budskap och mitt eget beteende.

Här är ett tips till mig själv för att skapa bättre livskvalité. Varje morgon när du vaknar, notera dina första tankar. Är de positiva? Är de inspirerande? Skapar de en positiv start på dagen? Ser du möjligheter eller ser du krav, stress och hot? Innan du går hem från arbetet ska du notera de uppgifter som du måste göra dagen efter. Skriv ner det i din outlook varje dag! Då slipper du tänka på de sakerna hemma.  Till sist ska du skapa lugn och ro innan du går och lägger dig på kvällen. Notera de saker som du gjort under dagen som du är verkligen är nöjd med. Notera vad du är tacksam över. Det skapar bättre sömn. Bättre sömn skapar bättre resultat. Bättre resultat skapar bättre humör, bättre humör ger bättre resultat, vilket ger bättre självkänsla och självförtroende. Kort sagt det kan skapa en god cirkel!! Det här ska jag arbeta med den kommande veckan!!

Nu ska jag röja lite i lägenheten och förbereda för min lilla bjudning ikväll!! Vi ska se Melodifestivalen! Det är tradition.

Det här är mitt tips.

1) Agnes - Love love 
2) Måns - Hope and glory
3  Sara - Moving on  
 

My friends keep saying, that I need patience
Fools rushin', better slow down
They keep talking 'bout: good things come,
But I don't wanna wait

My heart is aching, I'm not mistaken
The moment I saw you my whole world started to change
You could be what I've been looking for
I come back for more and I want you to know

I wanna feel love, love, love
Lift me up to the sky
Oh give me feel love, love, love
Take me higher than high
I will show you heaven when I get you alone
I don't wanna wait anymore

You see right through me, can't hide it for you,
You read my mind but I refuse to feel shame
It's not a crime to want love and more
It's happened before and I want you to know

I wanna feel love, love, love
Lift me up to the sky
Oh give me love, love, love
Take me higher than high
I will show you heaven when I get you alone
I don't wanna wait anymore

(Ohh) I'm waiting for a sign
(Ohh) That you made up your mind
(Ohh) Don't keep me hanging on forever
Don't waste another night
(Ohh) I don't wanna wait no more...

I wanna feel love, love, love
Lift me up to the sky
Oh give me feel love, love, love
Take me higher than high
I will show you heaven when I get you alone
I don't wanna wait anymore

I wanna feel love, love, love
Lift me up to the sky
Oh give me feel love, love, love
Take me higher than high
I will show you heaven when I get you alone
I don't wanna wait anymore

I don't wanna wait, I don't wanna wait anymore


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0