Sent en onsdagkväll

Jag är dötrött just nu. Men jag vet hur tråkigt det är att följa en blogg som inte uppdateras varje dag, Oavsett hur tråkigt eller kort det är så bör man skriva något...

Idag har jag haft en trög dag på arbetet. Mina tankar har varit någon annanstans. Jag funderar mycket på vad jag ska göra resten av mitt liv. Jag har arbetat som bankman i snart tolv år.  Jag minns att jag efter mina studier i Uppsala funderade mycket på vad jag verkligen vill bli. Då var ett av mina stora intressen börsen, ekonomi och aktier. Jag tänkte att det vore roligt att kunna kombinera mitt intresse och min examen på något sätt. Mina tankar och funderingar ledde då till fram till att Privatrådgivare kanske vore något för mig. Efter något år hade jag tur och fick arbete på den avdelning i banken som sköter utländska värdepapper åt svenska kunder. Efter ett par år fick jag faktiskt arbete som privatrådgivare. Vad lär du dig av det? Jo att du ska lyssna på dina drömmar och tankar idag!. Vad VILL du verkligen ägna ditt liv åt? Vad ger dig energi? Fokusera på det och tänk efter. Om jag vill nå dit? Vad ska jag i så fall göra idag för att ha större chans att nå dit? Till sist tänk på att, den enda person som kan bestämma vad DU vill göra är du själv. Visst är det bra att lyssna på andra, men det är ännu viktigare att lyssna på dig själv, kort sagt att ta dina drömmar på allvar.   

Nu är det sent och dags att stryka skjortan - SOV GOTT!!

NYC just nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0