Söndag

Veckorna går snabbt, men jag undrar om inte helgerna går ännu snabbare. I Fredags satt jag kvar på arbetet tills kl 18:45. Det är otroligt mycket att göra just nu. Här i Stockholm märker vi ännu inte av Finanskrisen i någon större grad. Jus nu lockas många av de låga boräntorna. Det är stort tryck på bolån!

Igår var jag som sagt på Ulf Lundell i Globen. Det var inte någon av hans bättre konserter. Tyvärr var Globen bara halvfull. Början på konserten med Omaha,butiken och Hitta Hitz var bra. Sedan kom en långt segt parti med en del ljuspunkter - till exempel Rialto. Men slutet med Chans, Gå ut och var glad och rockmedleyt var roligare. Synd att ljudet var så högt - varför drog de på så mycket i slutet? Trots att det var lördagkväll så var publiken rätt kass. Det var riktigt segt där jag satt på långsidan. Sedan gör Lundell det inte bättre med genom att spela så få av sina riktigt stora publiklåtar. De som vi kan och gillar. Igår saknade jag till exempel, Sankta Monika, 67 67, O la O la Jag vill ha dig, Lycklig man, En bättre värld, Ryggen fri, Jag går på promenaden, Kär och Galen, Snön faller, Öppna landskap, Glad igen, När jag kysser havet, och går en stund på jorden och många många fler. Det är ungefär som Bruce Springsteen skulle ge sig ut på turné utan att spela Born To run och Badlands. Hur kul vore det??



  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0