Söndag - kroppen säger

denna morgon till mig tydligt att något inte är riktigt bra. Men lyssnar du på signalerna?? Tar du dem på allvar? Jag har en väldigt stel nacke. Den orsakas säkert av min musarm. Som i sin tur framkallats av för mycket datorarbete. Tyvärr har jag inte riktigt tid att ta värken och stelheten på allvar. Tempot på arbetet är för högt. Genom att träna får jag igång blodcirkulationen och stelheten occh värken försvinner nästan helt. Lite av den onda nacken beror nog också på en dålig kudde. Jag måste köpa en ny kudde. 

En av veckans höjdpunkter är att vakna en grå söndagmorgon och veta att jag kan ta fram en bok och läsa ostört. Eller att sitta vid frukostbordet och läsa tidningen helt utan stress. På vardagarna kommer jag sällan upp i tid för att hinna läsa tidningen. Vilket jag borde både för min allmänbildning, men också för att göra ett bättre arbete som Rådgivare. Just nu läser jag den här boken. 



En av mina drömmar är att ta tag i min bokidé. Jag bär på en idé om en finansiell thriller där handlingen kommer att ta läsaren till New York, Kungsträdgården, DN-skrapan och Fjällnäs. Tyvärr har jag inte tid att sätta mig och skriva ordentligt. Det är klart att jag också undrar om mitt språk räcker till för att skriva en roman. Det jag vet är dock utan att pröva så kommer du aldrig att få veta det. Du måste helt enkelt sätta dig ner och skriva för att ta reda på det! I höst ska jag försöka anmäla mig till en skrivarkurs. Innan dess måste jag skrivit en handlingssynops, några kapitel och skissat på personernas personligheter. Kanske tycker någon att jag är en drömmare och att jag är orealistisk. Men utan att pröva så vet man inte. DU måste pröva! 



Kanske ska jag köpa mig en Lap-top så jag kan skriva uppe i mitt paradis i Härjedalen? Nu ska jag städa! Det är ju i alla fall söndag!! 

Vi hörs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0