En dimmig eftermiddag, en grå eftermiddag...

Idag mår jag sådär, det blev lite för mycket alkohol igår. Så när jag imorse promenerade omkring på Uppsalas gator så fick jag en deja Vu-känsla. Jag har gjort det här förrut. Men det var några år sedan som jag studerade i Uppsala - tog examen 1993 eller 1994 tror jag. Då gick man ofta med tungt huvud på Uppsalas gator. 

Eldkvarn var riktigt bra igår. Det var lite konstigt att se ett såpass stort band på en så liten scen som Katalins. De spelade både gammalt och nytt. Uppsalas Katalin är en fantastisk rockscen.
 
Jag kan inte låta bli att skriva lite om golfstjärnan Tiger Woods så kallade trafikolycka. Jag funderar lite på vems sida jag egentligen ska ställa mig på. För talar skvallret sanning, det vill säga att Tigern varit otrogen så kan jag ju förstå att Elin blir frustrerad och arg. Samtidigt så kan det väl aldrig rättfärdiga att hon slår honom bokstavligen blodig med en golfklubba. Pappa uttryckte det bra, han var säkert värd en omgång. 
Men var han det? 
Hur som helst, verkligheten är nästan alltid bättre än dikten. För tänk er ung snygg svensk tjej åker till Jesper Parnevik för att vara barnflicka. Då passar hon på att träffa och snärja världens hetaste idrottsman. De gifter sig, får två barn och verkar leva den amerikanska drömmen. Ända tills bomben slår ner i familjelyckan. Det ryktas om att Tigern har en afffär med en New York-modell. Då blir Elin förbannad och ställer honom till svars på självaste Thanksgiving. Hon blir inte nöjd med hans svar och plockar fram en golfklubba. Undrar om det var drivern?
Ja, om detta är sant så skulle inte ens Hollywood kunna skriva ett bättre manus!!

Den andra kvinnan??


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0