För 60 år sedan...

...föddes som sagt en liten gosse på södersjukhuset i Stockholm. Föräldrarna döpte honom till Ulf Gerard Lundell. Resten är svensk rockhistoria! 

Stort grattis Uffe!

Först och främst, vill jag passa på att tacka för att du delar med dig av ditt liv!

Hur kom jag i kontakt med Ulfs musik? Jag minns det som igår, det var år 1982. Min Syster, som är 3 år yngre än mig - kom hem med en ny skiva - Kär och Galen. Hon spelade den dag och natt. Då tyckte jag att det var så där. På radion spelades ständigt Öppna landskap, Kär och Galen och När jag kysser havet. Jag begrep inte bättre utan återgick till Gyllene Tider, Magnum Bonum, Docent Död, Per Gessle, ELO, Sweet, Status Quo och ABBA. Men allra mest återgick jag till sportvärlden. Jovisst det var kanske lite ombytta roller hemma. Jag borde väl egentligen introducerat syrran i Lundells värld.

Sju år senare, 1989, började jag läsa i Uppsala och träffade en ev mina bästa vänner: Han styrde in mig på rätt spår. Då köpte jag Utanför murarna och "fastnade". Men nu ska jag göra en syndabekännelse - jag har faktiskt inte alla Lundells skivor...

Bästa konsert? Jag glömmer aldrig Västeråshallen den 20 december Västerås 2002.   
Bästa skiva? i ett vinterland eller Omaha.
Bästa bok? Varg söker sin flock.

Grattis UFFE!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0