Ny arbetsvecka... men fortfarande lika grått

Den här veckan ska jag satsa på att rensa inför årskiftet. Försöka städa skrivbordet. Annars sitter jag här och är lite avundsjuk på mor och far. De är i fjällen! Det låter så skönt, vinter, snö, julpunt och skidåkning. Men till nyår är det min tur!! 

För sista gången ska jag resa tillbaka till år 1963. Alltså mitt födelseår! 11 Januari i Los Angeles öppnar världens första diskotek - Whiskey-a-go-go. Lotta Engberg föds den 5 mars.  I USA föds Whitney Houston den 9 augusti. Svenska filmistitutet bildas den 11 mars. En viss Olof Palme blir statsråd. Pappa fyller 30 år och blir Pappa för första gången, mamma fyller 25 år och blir mamma för första gången.  
Och Ronettes har en stor hit med Be my baby. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0