Onsdag i November

Idag har jag varit hemma ifrån USA  fem veckor - och har tyvärr gått med ett virus i kroppen sedan dess. Jag är inte rikigt sjuk och heller inte riktigt frisk. Jag har inte kunna träna ordentligt. Hur bra uppladdning är det för kommande vasalopp? Idag har jag varit hemma från arbetet. Det är trist. Vädret gör det inte bättre heller även om jag såg solen idag. Men själv har jag legat nerdäckad. Jag har botaniserat i min skivsamling. Just nu är jag inne i en åttiotals period. Idag har jag lyssnat på svensk musik - Orup 2, Wilmer X - Klubb Bongo, Ulf Lundell - De vassa eggen och Utanför murarna, Eva Dahlgren - Fria världen, Ratata - Människor under molnen. Årtiondet hade börjat med ABBA's Voulez vous och the Visitor. År 1980 var jag 17 år och 1990 27 år. 1980 gick jag i gymnasiet i Sollentuna och 1990 studerade jag ekonomi i Uppsala. Det hände mycket under åttitalet. Här är en kul låt med Orup - Merchedes Benz:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0