Torsdagkväll,

Idag kom jag iväg ifrån arbetet i hyfsad tid, men gick inte därifrån med gott samvete, nähä, utan jag samlade ihop högarna och tänkte - imorgon då ska... Konstigt att jag alltid tänker så! Är det smart? Först tog jag vägen förbi en japan på S:t Eriksgatan och beställde en Yakiniku. Det var så skönt att sitta där och bara läsa DN. Sedan tog jag en lång skön promenad hem. Jag behövde rensa tankarna lite. Jag mår inte hundra just nu. Men jag försöker bita ihop!

Nu ska jag ge mig iväg till år 1963.

Svenska mästare i Bandy blev Broberg. Alvik vinner SM-guld i basket. IFK Norrköping vinner Allsvenskan i Fotboll. Djurgården vinner SM-guld i ishoeckey. Detroit Red Wings vinner Stanley cup. Everton vinner Engelska ligan. Janne Stefansson vinner vasaloppet. Assar Rönnlund tar hem sm-guld på femmilen. Amerikanen Chuck Mckinley vinner Wimbledon. I USA föddes en pojke som döps till Michael Jordan.I Sverige föds en pojke som döps till Torgny Mogren.

...och sommaren 1963 hade Cliff Richard en stor hit med den här: 

We're all going on a summer holiday
no more working for a week or two.
Fun and laughter on our summer holiday,
no more worries for me or you,
for a week or two.

We're going where the sun shines brightly
we're going where the sea is blue.
we've all seen it on the movies,
now let's see if it's true.

Everybody has a summer holiday
doin' things they always wanted to
So we're going on a summer holiday,
to make our dreams come true
for me and you.
for me and you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0