Måndag 30 augusti...

Snart är hösten här på allvar, höst är en härlig årstid. Jag gillar att vara uti i naturen och se hur naturen skiftar färg, njuta av den klara vackra luften. Att se det speciella solljuset...

Ikväll gick jag hem från arbetet. Jag har en fantastisk väg hem, det är otroligt att gå förbi Dramaten, Bukowskis, SEB och Handelsbankens klassiska palats, se slottet på andra sidan och Operan på den andra, fortsätta förbi UD, riksdagshuset och Rosenbad. Se Stadshuset och sedan vandra efter den vackra riddarfjärden bort till Rålambshovsparken och sedan fortsätta efter stranden bort mot fredhäll och Tranebergsbron. Ja det är verkligen en vacker väg jag har hem. Där det är lätt att koppla bort jobbslitet.  Idag fick jag veta att den är exakt 7,54 km.

Igår var jag som sagt på Prins Eugens Waldemars Udde, en otroligt vilsam och bildskön plats att vara på. Där det nog var lätt att vara konstnär. Jag gillar hans konst, hans sätt att skildra naturens och alla dess skiftningar. Här är Molnet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0