En dag som gett mig mycket inspiration.

Säljdagen 2010 arrangerades idag på Cirkus. Alla föreläsarna höll hög klass. Men mest gillade jag Susanne Einhorn, Magnus Hedberg och Christer Olsson bäst. Christer Olsson inspirerade mig mycket. Hans budskap var enkelt.

* Du ska inte arbeta med det du är dålig på. Utan arbeta ännu mer med det du är bra på och gör det ännu bättre. Det är enklare att göra en bra sak bättre än att gära en dålig bra.

* Låt andra göra det du är dålig på...

* Vi läcker vad vi tänker så tänk på vad du tänker...

* Alla människor vill känna sig behövda. Visa dina medmänniskor att du bryr dig om dem så är det troligt att de bryr sig om dig... 

Jag ska köpa hans bok. Mycket av det jag lärde mig idag ska jag använda i vår!
Bet Karlsson var också kul att lyssna på. P G Wettsjä är också otroligt bra.

Tack för en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0