En dag som präglats av

besvikelse, stor trötthet och baksmälla.
Under flera år har jag sett fram emot OS-turneringen i hockey. Jag har hela tiden trott på minst ett brons. Bara Kanada och Ryssland verkade vara starkare än Tre Kronor. Imorse gick jag upp tidigt och stack iväg till arbetet för att kolla på Sverige - Slovakien. Idag gick det inte. Det känns tungt att återigen snuvats på en OS-semi mellan Tre Kronor och Kanada. Henke ska inte släppa in 4 puckar av 14 skott. Det är dåligt. Laget ska göra mål på Power play. 

Alla ni som fysiskt dålig när Djurgården och Bajen förlorar ni vet hur jag känner mig;-) Nu hoppas jag att USA slår Finland och att Kanada kör över Slovakien. För det vore roligt med en final mellan USA och Kanada. Tänk om USA skulle lyckas vinna över Kanada och ta guld exakt trettio år efter OS i Lake Placid... 
Men allt talar för Kanada.

Innan jag bänkar mig framför Dam-Stafetten så ska jag återvända till Musikåret 1980. Stevie Wonder hade en jättehit med:
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0