Femte OS-guldet - Nionde medaljen.

Lag Anette Norberg gjorde det, de försvarade sitt OS-guld. Otroligt stort.


Tre Kronor borde gå i skola hos Anette Norberg. För curling-laget verkade vara lika hungriga i år som i Turin 2006. Tre Kronors tankar verkade redan i Slovakien-matchen vara i semifinalen mot Kanada. Då går det aldrig bra. Det gäller att fokusera på och ta en sak i taget. Jo, jag grämer mig forfarande - för jag hade så gärna upplevt en OS-semi mot Kanada. Känner mig som ett barn som väntat på jultomten hela julafton och sedan får reda på att han inte kommer bara en timme innan Kalle Anka.

Nu ser jag fram emot finalen mellan USA och Kanada. Behöver jag säga vilket lag jag hejar på?

Som sagt vi har nu tagit nio medaljer. Jag tippade att vi skulle ta elva. Trots det lyckades jag bara pricka in tre medaljer rätt - Kalla, Stafetten-laget och Damernas curling. Rätt dåligt. Men det säger också att vårt OS kunde varit ännu bättre!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0