Helgerna går

alldeles för fort. Just nu var det meningen att jag skulle varit i Mora. Gått omkring i centrala Mora och se åkarna komma i mål och blivit inspirerad av vasalopps-atmosfären runt om målet. Istället har jag legat på soffan och njutit av konståkning och uppvisningen.

Det är dags att summera OS. För svensk del blir det 10 eller elva medaljer. Men det kunde faktiskt varit ännu bättre. För många av de riktigt stora OS-hoppen har misslyckats, där ibland skidskyttejejerna Helena Jonsson, Anna-Karin Olofsson-Cidek, puckelpiståkaren Jesper Rönnlund, Skicrosstjejen Holmlund, bägge hockeylagen och Anja Pärsson som missade medaljen i störtloppet. Trots det har vi tagit 10-11 medaljer. Svensk vinteridrott är stark.

Vad minns jag mest? Stafettlaget, Olssonss solokörning och Hellners guld, Kallas guld, Haags silver, Björn ferrys guld, Anjas brons, Myhrers brons i slalom och förstås Lag Norberg, som lyckades försvara sitt OS-guld. Det är några av årets höjdpunkter. Mest besviken är jag över bägge hockey-lagen. Med det laget ska Tre Kronor bara gå till Semi. 

Men än är det inte slut, två höjdpunkter är kvar - 5-milen och hockey-finalen mellan USA och Kanada.

Hamrafjället just nu:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0