Söndag 2010-02-07

Inatt har jag drömt oroligt. När jag vaknade insåg jag att den senaste veckans beslut håller på att bearbetas av hjärn-kontoret. Man testar gamla tillgängliga program och upptäcker att de fungerar inte så bra på den nuvarande situationen. Så det blir mycket testande. Men det var skönt att vakna.

Igårkväll hade jag en riktigt trevlig kväll. Jag hade syrran och en FD kollega på TV-kväll. Först åt vi en god Pizza-middag från Pizzeria Kristineberg. (Även om jag åt Pasta Carbonara). Sedan bänkade vi oss framför min storbilds-Tv. Nåja så stor är den inte - bara 37 tum. 

Jag tycker att melodifestivalen blivit en dinosarie, en kolloss som vräker ut sig över sex helger. Det är för mycket. Kanske skulle man ha ett par kval till tv via radion istället. Det hade räckt bra med två semifinaler, en andra chans och sedan final. Kvällens behållning var annars Mamma Mia, vi såg om den efter festivalen. Den här gången med Sing-A-long på. Vilken reklam film för den grekiska ö-världen Mamma Mia är. 

Dagens program är att städa lite efter igår, stryka ett par skjortor och sedan åka ut och åka skidor. Men först ett klipp från Mamma Mia:

I wasn't jealous before we met
Now every woman I see is a potential threat
And I'm possessive, it isn't nice
You've heard me saying that smoking was my only vice
But now it isn't true
Now everything is new
And all I've learned has overturned
I beg of you......

Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me

It was like shooting a sitting duck
A little smalltalk, a smile and baby I was stuck
I still don't know what you've done with me
A grown-up woman should never fall so easily
I feel a kind of fear
When I don't have you near
Unsatisfied, I skip my pride
I beg you dear......

Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me
Don't go sharing your devotion
Lay all your love on me

I've had a few little love affairs
They didn't last very long and they've been pretty scarce
I used to think that was sensible
It makes the truth even more incomprehensible
'cause everything is new
And everything is you
And all I've learned has overturned
What can I do......

Don't go wasting your emotion
Lay all your love on me
Don't go sharing your devotion
Lay all your love on me


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0