Söndag, en grå

vintersöndag.

Idag planerade jag att vara på väg till Mora. Ikväll skulle jag lämna in skidorna för vallning, sedan skulle det varit dags för en rejäl pastamiddag och sedan bums i säng. Imorgonbitti skulle jag tidigt, tidigt ge mig iväg till Mora skola för att ta bussen till Vasaloppsstarten. Vid sjutiden imorgon skulle jag ta de första stavtagen på den nio mil långa vägen till Mora - planen var att åka Öppet Spår. Men på grund av en två månaders envis förkylning i december- Januari tvingades jag lämna återbud i år. Visst känns det surt. Men nästa år så ska jag göra ett nytt försök! 

Vad har jag för drömmar?

* Att åka den nya Skyway upp till Globens topp.
* Att åka till Geiranger i Norge och vara där tre-fyra dagar. Finns så mycket att upptäcka där.
* Att bestiga Helags och Kebnekajse.
* Att springa London Marathon 2011.
* Att köpa vinden ovanför min lägenhet
* Att skriva en bok, är min svenska tillräckligt bra? Jag bär på en idé om en finansiell thriller.
* Att arbeta som guide i Härjedalen.
* Att pröva på curling. Det verkar vara en bra sport för gubbar:-)
* Att börja spela golf igen.
* Att se Bon Jovi live.
* Att paddla Kajak i Stockholms skärgård
* Att få uppleva en OS-invigning, eller ett helt OS på plats.
* Att få se Tre Kronor spöa Kanada i en viktig match. En match som gäller något.
* Att få uppleva ett Vinter-OS i Sverige. Kunde Norge så kan vi.
* Att få uppleva Solnedgången uppe i Top of the Rock i New York.

Igår tog Sverige tionde medaljen. André Myhrer tog brons i slalom. Det var riktigt kul för han har varit nära så många gånger! 




Och ikväll kan det bli en till!! Jag tror på både Johan Olsson och Anders Södergren! Sedan hoppas jag på en jämn spännande hockey-final mellan USA och Kanada.  

Nu ska jag ge mig ut i slaskvädret och åka skidor!    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0