Klädd för att klara minus 30

Vad hade jag på mig för att klara nyårskylan?

På fötterna: Ett par slalomstrumpor och skidpjäxor.

På benen: Underställ, träningsbrallor och ett par täckbyxor.

På överkroppen: Underställ, en polo underställ, fliströja och en dunjacka.

På huvudet: en vasaloppstoppluva och en dun keps med öronlappar.

På händerna: ett par tjocka handskar.


I den utstyrseln går det inte åka skidor. Man känner sig som en michelin-gubbe. Som sagt jag promenerade mest på skidorna!! Men jag frös faktiskt inte nämnvärt och var faktiskt svettig när jag kom in, hahaha.
Idag berättade jag för min mammas morbror om nyårshelgens äventyr. Han är 93 år. Hans kommentar - var bara: va bara minus 34? I lumpen hade vi minus 43...Hmmm!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0