Lördagmorgon - lite varmare...

Bland det bästa jag vet är att vakna på morgonen, tro att det är vardag och sedan inse att det faktiskt är lördag och att jag inte skall till jobbet... Så skönt att krypa ner mellan lakanen igen. Det är helg det! Idag är det bara 27 dagar kvar till OS i vancouver. Det ser lovande ut för Sverige. Vi kommer att ha många medaljchanser. Men den som jag håller mina tummar allra mest för är skidskyttetjejen Helena Jonsson. Hon är en härlig tjej. Hoppas att hon tar ett par guld. Hon är min jerringpris kandidat också!

Vad händer annars idag? Jag har ett stort beslut som jag måste fatta den närmaste veckan. Så jag ska fundera lite på det. Vad är bäst för mig? Vad vill jag? för- och nackdelar? Det är ett jättesvårt beslut! Skulle gärna slippa det. Tyvärr har jag inget val utan måste ta tag i detta. 

Dessutom ska jag ta en promenad och läsa. Jag är fortfarande hängig - som sagt - målet just nu är bara att bli frisk! Förresten, igen, Usch  - vad tiden går fort. Snart är det två år sedan min kära mormor dog. Jag tänker ofta på henne. Just nu skulle jag vilja ta råd av henne. Hon brukade ha en liten annan syn på saker och ting. När jag var 18 och hon 65 så var vi i Åre och åkte skidor tillsammmans. Vet ni om att vi gick och dansade på dåvarande Sunwing. Hon blev uppraggad av en femtio-åring. Det var lite kul. Hon ställde verkligen upp på mig och mina syskon.

Ha en skön lördag

Visst är det härligt ljus i Riksgränsen just nu!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0