Vad vill jag uppnå 2010?

Tiden går så fort, det är nytt år. Vi skriver år 2010 och det känns lite overkligt - 2010? Jag tyckte det var alldeles nyss jag firade min fyrtio årsdag. Det är nu sex år sedan.  Första juli är det tio år sedan jag började som privatrådgivare. I maj har jag arbetat på min bank i 13 år. Ja, tiden går verkligen bara fortare och fortare ju äldre man blir! Vad vill jag uppnå år 2010? Just nu är huvudmålet bara att bli frisk från en envis infektion. Sedan är fokus att börja träna regelbundet - att sköta hälsan. Att fokusera på Stockholm marathon. Vasaloppets öppna spår har jag givit upp. Det blir ett projekt inför 2011. Ett annat fokusområde är att bygga upp min privata ekonomi. Att spara och bygga upp en buffert. Att leva som jag lär. Jag ska också läsa en bok per månad, se en biofilm per månad och gå på minst 7-8 konserter. Mina yrkesmässiga mål lämnar jag utanför bloggen. Ett stående mål är att bestiga Helagsfjället 1796 meter över havet.
För sju - åtta år sedan var jag halvägs uppe, men det var i dimma. Ett annat mål är också att bestiga Hamrafjället och Storskarven i påsk. Ett annat privat mål är att försöka i alla situationer tänka på vad JAG kan göra för att göra mitt liv bättre. Att fokusera på vad JAG faktiskt kan påverka. och att alltid försöka tänka positivt. Mål för bloggen 2010? Att skriva minst ett inlägg varje dag jag kan. För några dagar sedan fyllde den två år!! Grattis bloggen!
Nu ska jag läsa lite i den här!


Kommentarer
Postat av: P

Jag håller tummarna för dig så du blir frisk nu. Var iväg igår och åkte 2 varv på Ågesta golfbana, med pannlampa, och det var lite extra kul det :))



Jo, vi är iskalla vi som inte viker ner oss för vad som helst.

2010-01-12 @ 19:05:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0