En historisk dag

Just idag är jag stolt över att vara svensk. I USA pratar man ofta om den amerikanska drömmen. Om att vem som helst kan bli president. Obama är ett exempel. Men nu kan vi börja prata om den svenska drömmen. Om att vem som helst kan bli prins av Sverige. För tänk att en vanlig kille från Ockelbo, kan gifta sig med vår kronprinsessa. Jag kan tänka mig att det finns många pojkar och flickor som live och framför TV:n inspirerades av dagens sannsaga. Vid ett flertal tillfällen grät jag faktiskt. Jag blev rörd, särskilt av Victorias ord på Lejonbacken - där hon börjar med att säga:

- Kära vänner, tack för att ni gav mig min prins!

Det var en lysande formulering!


Det känns fantastiskt att fått få vara med om denna vackra saga från livet.
I en tid när nyhetsflödet annars präglas av mycket negativt och tråkiga saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0