Idag är det

drygt en månad sedan jag slutade på SEB. Det efter tretton år där.

Det har varit en turbulent och jobbig tid. Det började för ett år sedan. I februari bestämde jag mig för att sluta. Egentligen utan att veta vad jag skulle göra istället. På vinst och förlust skickade jag iväg en ansökan till en annan stor svensk bank. Först träffade jag en trevlig dam på personalavdelningen och kände att det här verkar roligt. Så jag blev glad när jag några dagar senare kallades till ytterligare en intervjuv på ett av bankens Stockholm-kontor. Det kändes fortfarande bra och det var inte svårt att tacka ja när jag någon vecka senare fick ett erbjudande om en provanställning.

Redan den nittonde april började jag där och har nu varit där i två veckor. Det är så kul att få lite nya vyer och utmaningar. Ni må tro att jag har svårt att säga dom om SEB, säger ibland fortfarande vi...Jag försöker lära mig att säga "det gamla stället". Dessutom har jag haft tur och hamnat i ett väldigt glatt gäng! Lite jobbigt är det dock att lära sig alla nya datasystem.

Vad har jag gjort i helgen? I fredags firade jag valborg hemma i Rotebro. Något som jag gjorde redan på sjuttitalet. Igår slöade jag mest. Idag har jag deklarerat, sorterat papper, sprungit runt Kungsholmen och nu har jag precis ätit årets första middag på balkongen... så skönt!

Från valborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0