Lördag 2 oktober:

Jag smakar på ordet Oktober, och undrar vart tiden tar vägen! Nyss var det juli och trettio grader varmt. I natt var det frost för första gången enligt min termometer, den visade - 0,7 grader.

Apropå väder: Förra veckan i New York fick jag verkligen pröva på alla vädertyper, det var höstsol, sommarhett- närmare 35 grader, skyfall och blåst. Det och luftkonditioneringen gör mig nästan alltid lite förkyld, så även denna gång. Men jag är på bättringsvägen! Summa summarum så har jag haft tur med vädret under min semester den här gången!

Vad jag gjort?

Jag har varit en dag i New York City. Där såg jag en fantastisk solnedgång från Rockefeller Center - Top Of The Rock. Det blev mycket bilder!! Jag hälsade på min arbetsgivare, träffade en syssling och promenerade i Central Park. Jag har kört brorsan och min brorsdotter till arbetet respektive skolan. Jag har gjort utflykter i New Jersey och New York. Bland annat besökte jag Piermont, NY. Så vackert beläget vid Hudson-Floden. 

En dag såg jag uppföljaren på Wall Street-filmen. Den var riktigt bra och wow vilken stor biograf det var. Michael Douglas spelar Gordon Gekko riktigt, riktigt bra. Slutligen så har jag varit på Woodbury Commons outlets och gjort av med en stor del av lönen på kläder, skor, böcker, sportartiklar och CDs. Det blev ingen kamera den här gången.

Sist men inte minst så var vi i fredags på en liten rockklubb i Piermont, The Turning Point. Där såg vi en av mina gamla hjältar - Willie Nile. Det var riktigt bra och det var bara 60-70 själar i publiken. Jag fick till och med en signerad skiva och en liten pratstund med honom. Han var riktigt trevlig, och oerhört ödmjuk. Jag berättade för honom att förra året såg jag honom spela med Bruce på Giants stadium med cirka 70.000 i publiken och att det kändes otroligt att se honom en liten rockklubb. Han berättade att han kommer till Sverige i höst, i alla fall Lund. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0