Sista dagen på leken...

...det vill säga årets semester. Ja, det är det idag. Hur det känns? Behöver jag verkligen skriva det? ;-)

Men vad vill jag göra fram till jul? Det är dags att fundera på höstens mål. Som vanligt kommer lämna arbetet utanför bloggen. Men visst är det viktigast ändå.

Här är några av höstterminens mål:

* Skaffa bättre struktur hemma, skapa bättre förvaring och bättre vanor.

* Läsa en engelsk och en svensk bok per månad.

* Utnyttja Stockholms kulturutbud en gång i veckan - redan har jag bokat in Gaslight Anthems och Katie Melua. Skulle gärna gå på Stadsteatern.

* Träna tre gånger i veckan, promenera en gång i veckan i naturen. Förbereda mig ordentligt för äventyret den 28 februari nästa år. Gå hem från jobbet en gång i veckan.

* Fotografera solndegången från Kaknästornet, Riddarholmen och Fjällgatan.

* Skriva eller ringa brorsan och brorsdöttrarna en gång i veckan.

* Börja spara på allvar - inte bara i kapitalförsäkringen.

* Skriva fler inlägg på bloggen. Lära mig layout och göra bloggdesign.

* Tänka tvärtom ibland: Ja, jag vet att du brukar tänka så här: Men säga till mig själv då, men vad skulle hända om du tänker tvärtom?

Idag ska jag bara ta  det lugnt, ha lite tråkigt: så att dagen går riktigt, riktigt sakta, hahaha.

Några fler bilder från semestern.






Ha en trevlig söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0