Tisdag 2010-10-05

Det är lite krassligt idag, jag känner mig lite småseg på grund av en förkylning. Trist, jag längtar som vanligt efter att komma igång med träningen igen. Jag var på gång när jag var i Hamra för några veckor sedan. Men det är bara att ha tålamod. Jag gick faktiskt hem lite tidigare från arbetet idag. Direkt gick jag och lade mig på soffan, somnade som en stock. Det var så skönt.

Det är viktigt att äta och dricka när man är sjuk. Så idag kokar jag potatis och tänkte servera en rökt lax till det. Dryck till blir svartvinbärssaft. Mums!

Annars är det terminstart för Sveriges riksdagsledamöter och Fredrik Reinfeldt har presenterat sin regeringsförklaring och nya regering. I år kommer Sveriges riksdag få större betydelse eftersom Sverigedemokraterna har kommit in i den. Trist och oroväckande. Idag reste sig SD-ledamöterna och tågade ut från Storkyrkan i protest mot pastorns predikan. Dör hon bara betonade att alla människor har samma värde. Konstigt agerat av SD som säger att de vill lyfta fram det svenska kulturarvet. Hmmmmm!

Tisdagkväll betyder också Elitseriehockey. Idag möter mitt favoritlag, Brynäs, Färjestad. Just nu leder de med 3-0, härligt!
  
Jag vill också tipsa om en bra skiva, Willie Nile - The innocent ones. Ännu finns den bara att köpa på internet!
Jag älskar låten Rich and broken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0