En härlig Måndag:

Jag vaknade tidigt, redan vid 7-tiden.
Konstigt, när jag arbetar, då har jag nästan omöjligt att komma upp halv åtta. Nu när jag är ledig och kan sova hur länge som helst. Ja då, vaknar jag tidigt, redan klockan sju...!
Det här var synen jag möttes av:

Efter att ha uträttat lite ärenden i Funäsdalen. Så stack jag ut på cykeln. Det var verkligen perfekta förhållanden, cirka 12 -13 grader, sol som tittade fram då och då. Jag cyklade återigen landsvägen bort mot Fjällnäs, cyklade den gamla vägen efter Sjön Malmagen. Tillbaka på Landsvägen cyklade jag cirka 200 meter, sedan började klättringen upp mot stugområdet. Det börjar bli lite av Funäsdalsfjällens gräddhylla. Där finns det många stora stugor! Uppe vid skidspåret cyklade jag en fyrhjulingsväg bort mot Gröndalen. Det är så härligt att cykla på fjället:


Härlig väg att cykla på:


Totalt blev det 21 km idag. Gissa om ölen och bastun smakade och kändes bra.
Jag är så tacksam över att kunna ladda batterierna här uppe, tack Mamma och pappa! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0