Måndagstankar i September

Det är inte lätt att vara tankspridd. Något som jag har varit i hela mitt liv. Det är något som jag arbetar med varenda dag. Medlet är att göra många Att-göra-listor, kort sagt skapa struktur i kaoset. Det är extra viktigt nu när jag ska gå på semester. Men det känns som om jag börjar få kontroll och fortfarande är det fyra arbetsdagar kvar.

När jag skulle gå hem sken solen och luften var kristall klar. Så jag beslöt mig för att promenera hem. Strax innan Rålambshovsparken så blev jag omsprungen av två vackra blondiner. De var lika långa, likadant klädda, bägge hade de håret i hästsvans. Ni må tro att det var en vacker syn, att se hästsvansarna gunga i takt medan solen gick ner bakom DN-skrapan. Jag önskade att jag hade en filmkamera.

OCH, jag undrar fortfarande hur de lyckades få hästsvansarna att gunga i takt...Nu ska jag lägga mig och lyssna på John Mellencamps nya platta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0