Torsdag 2010-09-16

Här kommer en historia om hur det kan gå till när en stressad Stockholms-bo ska handla på systemet i Funäsdalen. Jag gick dit mitt på dagen, butiken var tom, ja, den enda kunden var jag. Men där fanns tre expediter. När jag skulle betala med mitt Nordea-kort så stressade jag på som vanligt och tryckte snabbt på kodläsaren. Den trygga expediten tittade storögt på mig och sade lugnt:

- Ser du någon i butiken?

- Nä, svarade jag.

- Varför stressar du så för då?

Ja, det är svårt att koppla av Stockholmstempot.

Idag har vi vandrat på Hamrafjället och till Anderssjöåns källa. Det blev 12 km.

Dagens bilder:



Kommentarer
Postat av: P

Avancerat värre....plåta kameran med...kameran. Dubbelt upp!!

2010-09-17 @ 18:29:32
Postat av: Jag

Visst är jag påhittig:)

2010-09-17 @ 19:29:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0