En regning söndag:

Idag inbjuder Stockholms-vädret inte till så mycket uteaktiviteter. Det öser ner. Naturen behöver det, för när jag var ute och sprang igår så såg jag hur torrt det började bli, mänga björkar var gula. Vad gör man en reging dag? Jag tvättar förstås!

Jag har faktiskt arbetat hela sommaren. Men han som spar han har och nu är det bara fem dagar kvar till min semester!!! Det ska bli så skönt! Idag har jag börjat tvätta och packa. Jag tänker försöka rensa lite i min bokhylla också.

Annars lever vi verkligen i oroliga tider just nu. Först en av nordens värsta terrordåd och precis när jag och många andra börjar hämta oss från den chocken så är det dags för en ny finanskris. Nu med USA i en huvudroll. I fredags nedgraderades USA från trippel AAA till AA+. Det efter en vecka då börserna redan skakat rejält. Det blir nog en spännande sista arbetsvecka och en spännande höst.  Både Europa och USA har stora ekonomiska problem. Frågan är om Kina, Ryssland och latinamerika orkar hålla emot? Obama fyllde femtio förra veckan, undrar om han hade tid att fira det?

I dagarna har jag annars arbetat som Privatrådgivare/personlig bankman i 11 år. Den första juli år 2000 började jag som PR/PBM. Det har varit elva händelserika år, IT-kraschen, Elfte september, Irak-kriget, finanskriser och mycket annat. Jag har lärt mig en hel del.

Nu ska jag ner i Stockholms under värld - håller på att läsa:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0