Guldtur nummer 3:

Som sagt idag åkte jag till granndalen och besökte Ramundberget. Ramundberget är väl mest känd som en av Sveriges bästa skidorter. Men det är en härlig sommarort. Här kan man paddla, cykla mountainbike, fiska, träna rullskidor, naturfotografera och vandra. Det är södra porten till Sveriges sydligaste högfjäll, Helags, Sylarna och Skarsfjället. På vägen dit stannade jag till för att fotografera lite granna, bland annat det här trädet vid Hållan. Jag älskar det!

Vägen till Ramis är härlig, med Skars i fonden:

Jag parkerade vid hotellet vid den här härliga skylten:

I början är stigen brant, men så vacker:


Men utsikten över slalombackarna är vacker!

Vid gruvstugorna rastade jag, med ryggen mot stugan och solen i ansiktet!
Härligt! Strax efter kom jag upp på kalfjället och gruvorna:

Därifrån gick jag nästan på kalfjället med Mittåkläppen i fonden:

Nästa anhalt var Blixgruvan med den lilla tjärnen:

Min vandring vände sedan västerut, tillbaks till Björkskogen:

Snart var jag vid hotellet igen:

Jag lämnade Ramis bakom mig:

Det var skönt att komma hem till Tänndalen och Hamrafjället:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0