Måndagkväll:

Fortfarande kommer tankarna över mig: särskilt när jag tittar på bilderna på de glada, vackra och levnadshungriga barnen och ungdomarna, hur kan en man kallblodigt skjuta ner dem? Det är groteskt och fruktansvärt att dessutom höra hur han planerat sitt vansinnesdåd i över åtta år. Som sagt hur kan det gå så snett??

De senaste åren har hemska dödsskjutningar skett i USA, Tyskland, Finland och nu i Norge. Efteråt har det visat sig att samtliga gärningsmän har en trist bakgrund med ensamhet, mycket Internet-surfande och TV-spelande. Det verkar inte vara någon tvekan om att våldsamma data-spel påverkar unga människor. Det är hög tid att vi inser det och börjar begränsa dessa spel. Ungdomar ska nog helst inte spela dessa utan att någon vuxen är med och kan förklara hur fel detta är. Usch!!!

Nej nu, ska jag försöka koppla bort världens alla hemskheter och i stället lägga mig ner och läsa lite i André Agassis memoarbok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0