Julikväll i Kristineberg.

Idag känns det lite så där, jag vet inte varför jag är lite ledsen. Men humöret är inte på topp.

För att bota det tänkte jag att det kanske är dags att börja skriva här i bloggen igen, inte bara posta bilder och videos. Det är ett bra sätt att skriva av sig tunga tankar. Det rensar hjärnan.

Jag kanske är på väg in i en tidig femtioårs kris. När jag var 25 och fantiserade om mitt liv som 48-åring... Ja, vad trodde jag då? Antar att jag som alla andra drömde om familj och barn. Men jag tror att jag alltid varit lite rädd för att bli riktigt vuxen och ta ansvar själv. Varför det är så har jag svårt att förklara.

Ikväll undrar jag vad är du rädd för egentligen. För jag tycker att det verkar underbart med barn, att fokusera på någon annans väl och ve och inte bara på sig själv. Det ger så mycket tillbaks. 

Det var länge sedan jag satte upp några personliga mål. Det är dags för det. 

A) Träna tre gånger i veckan.
B) Städa och rensa i garderoberna hemma.
C) Springa halvmaran.
D) Läsa en bok per fjorton dagar.
E) Installera routern hemma.
F) Skapa rutiner för attt komma i säng tidigare.
G) Försöka att data lite. Inte bara sitta här på Internet.
H) Se en konsert per månad.
J) Vara mer ödmjuk och inte ta allt så allvarligt.
K) Träna mig i att fotografera människor.

Sist ikväll lämnar jag er med ett Springsteen coverband:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0