Sista lördagen i juli 2011:

Vad gör jag då? Det bästa med lördagar är att jag kan somna om när klockan ringer. Imorse trodde jag att det var fredag. Så vid halv åtta vaknade jag med ett ryck, tänkte oj då nu har jag försovit mig. När jag kollade på tidningarna i hallen så stod det Lördag 30 juli. Wow, så skönt. Jag gick direkt tillbaka till sängen och lade mig igen.

Om två veckor börjar min semester, det ska bli så skönt. För första gången på några år ska jag inte åka till New Jersey på semestern, det känns blandat. Trist att inte få träffa mina underbara brorsdöttar men lite skönt att slippa resan och tidsskillnaden. I år blir det för första gången på några år fyra fem dagar i Otterbäcken. Sedan ska jag bila via Arvika upp till Beitostölen och vandra lite vid Besseggen. Ska bli skoj att få se Jotunheimen. Alla tummar som finns hålls för vädret!! Från Beitostölen åker vi vidare till Hamra. Där jag ska tillbringa en vecka. Det är en av årets bästa veckor.


Annars så mår jag fortfarande dåligt av det som hände i Norge förra fredagen. När man läser om hur oberörd monstret verkar vara, och att han hade ställt frågan till poliserna om hur många han dödat, hur pressen reagerar och om det är mycket utländsk press i Oslo.

Ja, då vill jag bara spy och vakna upp från en mardröm. När, varför och hur kunde det gå så snett för monstret?

Idag tänker jag på hur vi ska förhindra sådant här i framtiden. Med tanke på alla skolskjutningar i USA, Tyskland, Finland och nu det som hände i Norge så tror jag att vi vuxna måste börja tänka på våra skolbarns säkerhet på allvar. Ska det behöva gå så långt att poliser och/eller vakter ska behöva visitera eleverna när de kommer till skolan?
Det är en för hemsk tanke!

Nej, istället ska jag nu börja rensa i lägenheten, sortera bland skivor, böcker och tidningar. Jag kan säga att det behövs!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0