Livet är enkelt i fjällen -dag 19!

Idag vaknade jag vid halvnio och kollade lite på morgon_tv när jag åt en bastant frukost. Här märks fjällens stora minus och det är att morgontidningarna kommer först vid tre-tiden på eftermiddagen. Så jag läser gårdagens blad till frukost.
 
Idag var vädret lite sämre så jag beslöt mig för att städa lägenheten. Det behövdes när jag varit här i nitton dagar.
På eftermiddagen beslöt jag mig för att låta fjällskidorna arbeta. Tog liften upp och åkte sedan mot solen och Storvigeln. Det var perfekta förhållanden på fjället. Minus 3 grader och tre -fyra cm nysnö. När jag såg sjön Bolagen och Storvigeln vände jag om och åkte skotervägen och björkskogen hem igen. Det går fort att åka ner på vintern.
 
På kvällen serverade kocken en kallrökt Lax, kokt potatis och isbergssallad. Underhållningen bestod av en konsert med Billy Joel - The last play on Shea Stadium
 
Som sagt livet är enkelt på Hamrafjället!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0