Dagens tur med ord...

Idag började jag turen sent, började med att ta bilen till Tänndalens fjällparkering.Det är en betalväg som kostar 40 kr, väl investerade pengar.
 
Min första tanke vara att bestiga Storskarven. Det såg så mörkt ut åt det hållet, så jag beslöt mig istället för att bestiga Hamrafjället och Små Hamra.
 
Visserligen är stigen är gemensam fram till Andersborg - som är stängd just nu. Vid stugan tar man av vänster och följer foten av Småhamra upp till det vackra passet mellan bergen. Precis när jag kom upp på Hamras första topp så fick jag en rejäl regnskur på mig... så jag vände tillbaka.
 
När jag kom ner i Björkskogen igen så var solen tillbaka, där blev det en härlig fikapaus. Min kompis ringde precis då, så jag fick trevligt sällskap. Det är var jag kallar vänskap. 
 
Nu är det dags för vistelsens sista bastu och middag.
 
Imorgon bär det av hem till Stockholm igen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0