Med ord:

Idag tog bilen till gränsen mellan Norge och Sverige. Dagens plan var att bestiga Volldalshögda och Volldalshöjden. Två vita fläckar för mig.
 
Jag gick där i vintras och gillade verkligen naturen där. Det går en liten stig efter gränsen, på den svenska sidan. Det var fortfarande lite blött, men jag rekommenderar denna tur sent på hösten eller som idag precis efter snösmältningen. För i augusti kan det nog vara snärigt och svårt att hitta stigen. Det är cirka tre km till den lilla sjön, som har parkerats sig mitt emellan de två topparna som jag besteg idag.
 
Det finns också en liten sjö högst upp på Volldalshögda som verkligen är en vacker fotomodell. :)
Totalt är turen cirka en mil, men det är ganska många höjdmeter. Det var kul med nya vyer!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0